به دنبال تسهیل صدور مجوزها هستیم و نه سلب اختیار از کانون وکلا و مراجع صدور مجوزها

مرداد ۳۱, ۱۴۰۲
61 بازدید

📌نایب رییس اول کمیسیون جهش تولید گفت:
به دنبال تسهیل صدور مجوزها هستیم و نه سلب اختیار از کانون وکلا و مراجع صدور مجوزها

✍️در نشستی که با حضور نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید و هیأت مدیره کانون وکلای فارس در دفتر دکتر قادری برگزار شد، دغدغه های کانون وکلای فارس درباره برنامه هفتم توسعه و طرح‌ها و لوایح ارائه شده در مجلس توسط اعضای هیأت مدیره کانون مطرح شد.

🔹در این نشست هیأت مدیره کانون وکلای فارس به اقدامات انجام شده برای اجرای قانون تسهیل اشاره کردند و پیرامون دغدغه های خود در مورد مواد ۴ و ۱۱۳ برنامه هفتم مطالبی را ارائه کردند.

🔸در ادامه جلسه دکتر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان عنوان کرد: بنای تقابل با کانون را نداشته و نداریم و همواره تلاش ما بر این بوده که از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی از جمله کانون به عنوان یک تشکل غیردولتی به بهترین شکل استفاده شود، در این راستا کوشیده ایم با کمک همین تشکل ها، قانونگذاری در مجلس از پختگی لازم برخوردار باشد.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ادعای ما این نیست که قوانین وضع شده بی عیب و نقص است ولی تا زمانیکه قوانین موضوعه نسخ نشده اند برای همه لازم الاجرا است.

🔸قادری با بیان اینکه صدور، تمدید و یا لغو همه مجوزها از جمله پروانه وکالت از طریق درگاه ملی مجوزها به مفهوم سلب اختیار نهادهای صدور مجوز نیست بلکه ضابطه مند کردن و پاسخگو کردن نهادهای صدور مجوز و تسهیل و زماندار کردن صدور مجوزها است.

🔹 نایب رییس اول کمیسیون جهش تولید افزود: در این زمینه تلاش شده تا شرایط صدور مجوز در ابتدای فرآیند مشخص و شرط های اضافی بر متقاضی تحمیل نشود، به عبارت دیگر مانع رفتارهای سلیقه ای و غیر منطبق با قانون برخی کارکنان شود.

🔸این عضو شورای اقتصاد ادامه داد: در این راستا انتظار داریم که کانون های وکلا ارتباط بیشتری با مجلس برقرار کرده و پیشنهادات خود را در زمینه برنامه هفتم و سایر طرحها و لوایح طرح شده در مجلس ارائه دهند تا با هم افزایی کانون و مجلس نتیجه بهتری برای مردم و کشور حاصل گردد.

🔹قادری در پایان گفت: بخشی از دغدغه های اعضای کانون ناشی از عدم اطلاع دقیق از موضوعات طرح شده و بخشی هم بخاطر عدم وجود ارتباط کانون با مجلس و نمایندگان است.