تلاش برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در فارس

تیر ۲۲, ۱۴۰۲
64 بازدید

📌تلاش برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در فارس

✍️جعفر قادری در گردهمایی فعالان صنعت غذا در جنوب کشور که در قالب همایش گرامیداشت روز جهانی ایمنی غذا برگزار شد، گفت: در کمیسیون‌های جهش تولید و برنامه و بودجه تلاش بر این بوده که بستر‌ها و زمینه‌های مناسبی را برای فعالیت بیشتر در حوزه تولید فراهم کنیم؛ در کمیسیون جهش تولید با تصویب قانون اصلاح ماده یک و ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها سعی کرده‌ایم در زمینه مانع‌زدایی از واحد‌های تولیدی تلاش کنیم.

🔹او گفت: تلاش شده تا از طریق نظارت‌های پسینی عمل نظارت تعطیل نشود، ولی سرعتی را در انجام کار‌ها و فعالیت‌ها داشته باشیم. خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که وزارت اقتصاد داده تاکنون حدود ۶۸درصد از کسب و کار‌ها کمتر از ۲۴ یا ۴۸ ساعت با بارگذاری مدارک مجوزشان صادر شده است.

🔸قادری بر ضرورت تصویب قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: این قانون در دستورکار مجلس است. ماده اول این قانون تصویب شده و قرار است هفته آینده ادامه تصویب این قانون در مجلس پیگیری شود.

🔹این نماینده مجلس گفت: در زمینه بازار سرمایه و استفاده از منابع خارجی با بهره‌گیری از تضمین‌های دولتی، تضمین‌های شرکتی و بانکی ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است. در بحث آژانس‌های تحت سرمایه گذاری خارجی و در زمینه استفاده از آورده‌ها و داشته‌های سرمایه گذاران هم کار‌های خوبی در این طرح پیشبینی شده و امیدواریم تا هفته آینده بتوانیم این طرح را در مجلس مصوب کنیم.

🔸قادری گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه هم طرحی را مصوب کردیم و درصد هستیم این مصوبات را در قالب لایحه الحاق به قانون تبدیل کنیم. همچنین بحث راه‌اندازی شهرک‌های صنفی، تولیدی، توزیعی و صنفی خدماتی و اعطای تسهیلات برای آن‌ها را دنبال می‌کنیم و در تلاش هستیم مزایایی که برای شهرک‌های صنعتی دولتی در نظر گرفته‌ایم برای شهرک‌های صنعتی غیردولتی هم قایل شویم.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم تا شرایطی برای توسعه شهرک‌های مختلف از جمله شهرک‌های گلخانه‌ای فراهم کنیم. امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های ایجاد و این فرصت را فراهم کنیم تا بخش خصوصی فعال‌تر و با امکانات بیشتری در حوزه‌های مختلف اقتصادی ورود کند.

🔸او گفت: باید از ظرفیت گزارشات نظارتی استفاده کنیم تا جایگاه کشور را در فضای کسب و کار و شروع کسب و کار ارتقا دهیم. متأسفانه رتبه کشور ایران در شروع کسب و کار زیبنده این کشور نیست. در حال حاضر برای شروع کسب و کار در بین ۱۹۵ کشور دنیا در رتبه ۱۷۸ قرار داریم. این باعث کاهش انگیزه سرمایه گذاران داخلی و خروج سرمایه‌های سرمایه گذاران خارجی از کشور می‌شود.

🔹نماینده مردمی شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهت گیری مجلس به این سمت بوده که اگر جایی مزاحمت‌ها یا خلأ قانونی وجود دارد را پر کند. در شرایط کنونی که طرح‌ها و قوانین مختلف از جمله قانون طرح تأمین مالی و زیرساخت‌ها در دستورکار مجلس است جای بسی خوشحالی است که از پیشنهادات مشخص فعالان اقتصادی در این زمینه بهره ببریم

برچسب‌ها