تولید کاغذ تحریر در کارخانه زاگرس فارس

مرداد ۱, ۱۴۰۲
87 بازدید

📌 تولید کاغذ تحریر در کارخانه زاگرس فارس؛ شاید وقتی دیگر!

🔰 سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کاغذسازی زاگرس مصوب شد که قسط اول آن نیز پرداخت شده است، اما این اعتبار برای تولید کاغذ تحریر کافی نیست و تولید این کالای استراتژیک به راه‌اندازی فاز دوم موکول شده است.

🔸 جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فاز اول کاغذ کرافت است و در فاز دوم قرار است از محل منابع خودش یا منابع بانکی تولید کاغذ تحریر را راه اندازی کند گفت: تسهیلات کامل داده نشد، همین میزان کنونی هم با تأخیر پرداخت شد و در سفر هیئت دولت امکان افتتاح کارخانه وجود ندارد.

🔹 قادری تصریح کرد: کار در کارخانه الان دارد پیش می رود اما سیستم بانکی به تعهدات خود عمل نکرد و باعث شدند هم هزینه تولید کننده افزایش پیدا کند، هم منابع مورد نیازش را تأمین نشود، همین مرحله کاغذ کرافت هم حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که ۴۰۰ میلیارد بانک میدهد، ۲۰۰ میلیارد را باید خود مالک تامین کند.

🔸 وی در پاسخ به این پرسش که چرا بانکها همراهی نمی کنند، گفت: الان بانکها مطالبات زیادی از دولت دارند که داده نمی شود و چون در شرایط تورمی هم قرار داریم، وقتی خود بانکها سپرده را با نرخ ۲۲ درصد جذب می کنند، دلیلی ندارد تسهیلات را با نرخ ۱۸ درصد و کمتر پرداخت کنند، این موضوع سبب شده در شرایط تورمی بیشتر منابع را در خرید املاک و مستغلات هزینه کنند.

🔹 به گزارش فارس؛ تولید کاغذ کرافت در کارخانه کاغذسازی زاگرس در حالی پیگیری می‌شود که به طبق آنچه رییس سندیکای کاغذ در اردیبهشت ماه اعلام کرد کشور در زمینه تولید این کاغذ تقریبا صادر کننده است و نیاز اصلی در موضوع کاغذ تحریر است که در حال حاضر تنها یک کارخانه در شمال کشور با استفاده از خمیر چوب در تولید آن فعال است.

برچسب‌ها, ,