دستیابی به محیط زیست پایدار با تعامل و همراهی سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها

خرداد ۱۱, ۱۴۰۲
68 بازدید

✅نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس مطرح کرد؛
دستیابی به محیط زیست پایدار با تعامل و همراهی سازمان محیط زیست و شهرداری‌ها

✍️به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز؛ جعفر قادری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز اظهار کرد: از آنجا که شهرداری‌ها به شکل‌های مختلفی با مردم ارتباط مستقیم و نزدیک دارند، ما هم در زمان حضور در مجالس هشتم، نهم و یازدهم تلاش کردیم با تدوین قوانین مناسب به توسعه این ارتباط کمک کنیم.

🔸نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان با طرح این پرسش که چه دلیلی دارد نمایندگان قدرت مانور شهرداری‌ها و شوراها را کم کنند، گفت: شخصاً هرجا که به‌طور واقع امکان واگذاری امور و زمینه افزایش قدرت مانور شهرداری‌ها فراهم بوده، سعی کرده کمک‌کننده باشم.

🔹عضو مجمع نمایندگان فارس در همین ارتباط بیان کرد: به عنوان مثال، طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها به همراه انواع مدل‌های مشارکتی را در قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها پیش‌بینی کردیم و تلاش می‌کنیم در همین فرصت ۱۰ روزه‌ای که امکان ارائه پیشنهاد وجود دارد آن را مطرح کنیم.

🔸قادری با بیان اینکه اعتقاد دارد که شهرداران کلانشهرها می‌توانند دبیر کمیسیون ماده ۵ باشند، اظهار کرد: تحقق این مهم تأثیر شایانی در سرعت بخشی به حل مشکلات مردم دارد.

🔹او از جمله مزیت‌های این رویکرد را کمک به تحقق مدیریت یکپارچه شهری، تفویض اختیار و واگذاری امور به شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینها سرعت انجام کار شهرداری‌ها نسبت به دولت نیز بیشتر خواهد شد.

🔸نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد تعامل سازنده در میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها را زمینه‌ساز و یکی از شروط دستیابی به محیط زیست مناسب توصیف و بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای حفظ محیط زیست در شیراز و برخی دیگر از شهرهای استان انجام شده که از آن جمله می‌توان به واگذاری زمین‌های واقع در حریم به شهرداری اشاره کرد‌.

🔹به گفته قادری؛ این آمادگی در اداره منابع طبیعی و نمایندگان وجود دارد که هم زمین‌های قابل واگذاری، واگذار شوند و هم چالش‌های قانونی انجام این کار توسط نمایندگان مجلس برطرف شود تا فضایی سالم، شاد و مفرح در شهرها برای مردم فراهم شود.

برچسب‌ها,