دهکده فناوری کشاورزی در فارس تاسیس خواهد شد/ جعفر قادری: اختصاص زمین به مرکز تحقیقات و فناوری‌های انرژی وابسته به سازمان انرژی اتمی انجام گرفت

شهریور ۲۶, ۱۴۰۲
163 بازدید

📌 دهکده فناوری کشاورزی در فارس تاسیس خواهد شد/ جعفر قادری: اختصاص زمین به مرکز تحقیقات و فناوری‌های انرژی وابسته به سازمان انرژی اتمی انجام گرفت

🔰 نماینده شیراز و زرقان در مجلس به ضرورت تسریع در فرآیند اجرایی ایجاد مرکز تحقیقات و فناوری‌های انرژی سازمان اتمی در فارس به منظور جذب بودجه سالیانه تاکید کرد.

🔹 به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در جلسه‌ای که با حضور دکتر جعفر قادری، فرخ‌زاده معاون استاندار، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز و حاج آقاموسوی مدیر کل اوقاف استان فارس و تعدادی از مدیران دانشگاه شیراز و اوقاف فارس برگزار شد، واگذاری زمین به مرکز تحقیقات و فن آوری های انرژی وابسته به سازمان انرژی اتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

🔸 نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید گفت: با پیگیری و جلسات متعددی که با سازمان انرژی اتمی داشتیم قرار شد این مرکز که مهمترین هدف آن تربیت نیروی های متخصص در جنوب کشور است و سابقه ایجاد آن به سال ۱۳۵۲ برمیگردد در شیراز احداث شود.

🔹 قادری خاطر نشان کرد که این مرکز آموزشی است و باید هر چه سریعتر طرح آن به تهران ارسال تا بتوانیم برای آن کد و ردیف بودجه ای بگیریم.

🔸 وی با بیا اینکه این طرح در جدول ۲۰ قانون بودجه سال جاری قرار گرفته است، تاکید کرد: باید در اسرع وقت کلنگ این مرکز را به زمین بزنیم تا عقب افتادگی خود را نسبت به استان‌های مشابه جبران کنیم.

🔹 نماینده مردم شیراز و زرقان در بین مدیران دانشگاه شیراز و اوقاف اضافه کرده که باید به دنبال تاسیس دهکده فن آوری کشاورزی و نیز مرکز تحقیقات هسته‌ای کشاورزی در کنار مرکز تحقیقات و فناوریهای انرژی باشیم تا در حوزه کشاورزی در استان فارس یک حرکت اساسی را شاهد باشیم.

🔸 در ادامه این جلسه روند واگذاری زمین و انجام روال اداری ان مرور و برای تسریع در واگذاری زمین تصمیماتی گرفته شد.