روند تغییرات قانون بیمه کارگران ساختمانی

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲
57 بازدید

📌روند تغییرات قانون بیمه کارگران ساختمانی

✍️پیرو جوسازی برخی از آقایان در مورد چگونگی اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به اطلاع می رساند که با توجه به معضلی که در محاسبه بیمه کارگران ساختمانی وجود داشت و نرخهای متفاوتی برای افراد مشابه به عنوان ۱۵ درصد از هزینه صدور پروانه محاسبه میشد و فشارهایی که سازمان تامین اجتماعی برای افزایش نرخ بیمه متوجه نمایندگان کرده بود، برای این که کار از دست افراد مطلع و مسلط به قوانین حوزه مسکن خارج نشود، بنده طرحی را بر مبنای قیمت منطقه ای به مجلس ارائه دادم که کاملا ساده و بدون نیاز به اطلاعات کارشناسی بود و توسط هر فرد کم اطلاع هم هزینه بیمه قابل محاسبه بود.

🔸قادری افزود: در طرح من هزینه بیمه برای هر متر مربع ۱.۲ درصد قیمت منطقه ای بود. با توجه به اینکه قیمت منطقه ای خودش یک درصد قیمت روز است، عملا هزینه بیمه برای هر متر مربع ۱.۲ در ده هزار قیمت روز میشد. این طرح بعد از ارجاع به کمیسیون اجتماعی به رغم حضور بنده و دفاعهای قوی و مستدل، مسیر دیگری پیدا کرد. متأسفانه این کمیسیون، تحت فشار سازمان تامین اجتماعی و دخالت یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس، حداقل دستمزد را جایگزین قیمت منطقه ای کرد. بنده با این جایگزینی هم در کمیسیون اجتماعی و هم در زمان رسیدگی به کلیات در صحن مجلس بعنوان مخالف صحبت کردم. در صحن مجلس اعلام کردم که اگر پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مصوب شود، هزینه بیمه کارگران ساختمانی ۲۰ تا ۳۰ برابر هزینه قبلی میشود و به محض اجرای مصوبه، نمایندگان مجلس، مجبور به عقب نشینی از مصوبه خود خواهند شد. در صحن مجلس، آقای بابایی نماینده مازندران به من اتهام مرفه بی دردی که مخالف پوشش بیمه کارگران ساختمانی است وارد کرد.

🔹قادری ادامه داد: با این وجود، بعد از اجرای مصوبه جدید، چون از عمق فشار به سازندگان مسکن و گیرندگان پروانه ساختمانی مطلع بودم برای تعلیق مصوبه و یا اصلاح مصوبه چندین بار به رئیس مجلس مراجعه و در جلسه یکشنبه هم در صحن به رئیس مجلس تذکر شفاهی دادم. با واکنش قالیباف به تذکر بنده و اعلام آمادگی برای اعلام وصول طرح دو فوریتی اصلاح قانون، دو طرح در سامانه مجلس بارگذاری شده که هفته آینده در صحن مجلس مطرح و ان شاالله قانون اصلاح و هزینه بیمه کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها, , , ,