📌 احزاب که نباشند، باندهای ثروت و قدرت فعال می‌شوند

مرداد ۱۲, ۱۴۰۳
28 بازدید

 

📌 احزاب که نباشند، باندهای ثروت و قدرت فعال می‌شوند

🔰 به گزارش ایلنا، از یک سو فعالان ستاد انتخاباتی نامزد پیروز انتخابات، فقط و فقط خود را محق تصدی پست‌ها می‌دانند، از آن سو بعضی مدیران ناهم‌سو، ناشیانه به‌دنبال پاک‌کردن سابقه‌ی مدیریتی پیشین و عوض‌کردن رنگ هستند. اما چگونه است که تشنگان میزها حتی لحظه‌ای به دشواریِ مسئولیت فکر نمی‌کنند و تنها به‌دنبال سهم‌بردن از غنیمت هستند؟

✳️ تغییر موضع برای ماندن در قدرت

🔶 نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه کسب صندلی و تغییر موضع مدیران برای حفظ صندلی خود در تمام دوره‌ها وجود داشته است، می‌گوید: بی شک بعضی از افراد به میز و تشکیلات ساختار اداری چسبیده‌اند و در هر شرایطی تلاش می‌کنند تا خود را ابقا و حفظ کنند.

🔶 جعفر قادری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تغییر و تحولات مدیریتی باعث می‌شود تا بیرون از مجموعه اداری فرصتی برای مدیران وجود نداشته باشد، می‌افزاید: بعضاً بعضی از مدیران از سر ناچاری تمام تلاششان را برای حفظ صندلی به کار می‌گیرند.

🔶 به اعتقاد نماینده شیراز و زرقان درصورتی‌که به دولت پر و بال داده شود مدیران توانمند می‌توانند در پایان مأموریت‌شان به‌صورت موقت و دائم در فضای دیگر دولت فعالیت کنند و عنوان می کند: اما افرادی که در بیرون از سیستم اداری جایگاهی ندارند تمام تلاششان را برای حفظ پست به کار می‌گیرند.

✳️ به کارگیری افراد توانمند سبب ایجاد اعتماد می‌شود

🔶 نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه می‌دهد: نیروهای آموزش‌وپرورش و آموزش عالی که به صندلی مدیریتی می‌رسند در بعد از دوران مدیریت خود با مشکل مواجه نیستند و به فضاهای آموزشی باز می‌گردند؛ اما متأسفانه در سیستم‌های اداری این‌گونه نیست و مدیران باید بعد از دوره مدیریتی به کارمندی بازگردند.

🔶 عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه دولت‌ها باید به دور از توجه به جناح‌بندی و خط کشی سیاسی مدیرانی را برگزینند که بتواند انتظار مردم را برآورده کنند، می‌گوید: به کارگیری افراد توانمند سبب ایجاد اعتماد می‌شود.

✳️ در نبود احزاب کارآمد، قدرت و ثروت تعیین‌کننده کارگزار سیاسی می‌شود

🔶 دانشیار علوم سیاسی دانشگاه شیراز هم در ادامه اعتقاد دارد که در نبود احزاب مؤثر و کارآمد که چرخ‌دنده دموکراسی و یکی از کارهای ویژه‌های آنها تربیت کارگزاران سیاسی است باندهای قدرت و ثروت تعیین‌کننده کارگزار آن سیاسی می‌شوند.

لینک خبر 👇https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1510924

🔰https://takl.ink/drjghaderi

✳️ دکتر جعفر قادریکانال نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️

🆔 @dr_jafar_ghaderi

✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲