📌 ساز و کار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق فراهم شود

مرداد ۳۰, ۱۴۰۳
18 بازدید

 

📌 ساز و کار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق فراهم شود

🔰 نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین برق برای صنایع رخ داده و با هدف رفع زیان‌های وارده به این بخش باید ساز و کار و شرایط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت برق فراهم شود.

🔶 جعفر قادری، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به افزایش خاموشی‌ها به دلیل افزیش مصرف برق افزود: قطع برق در بخش‌های مختلف از جمله تامین آب، بخش ارتباطات و همچنین افزایش قیمت‌ها در برخی محصولات و تولیدات تاثیر داشته و مشکلاتی را هم برای مردم و هم بخش خصوصی ایجاد کرده است.

🔶 وی ادامه داد: قطع برق صنایع باعث شده که میزان تولید واحدهایی مانند سیمان، فولاد و آلومینیوم کاهش یابد و این کاهش تولید به افزایش قیمت آن محصول در بازار منجر شود.

🔶 او اظهار کرد: اغلب این واحدها در سال‌های گذشته سودده بوده‌اند اما امسال به دلیل اعمال خاموشی‌ها و قطع برق با زیان‌های هنگفتی مواجه شده‌اند و برخی از آنها در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته‌اند که باید تلاش کنیم در تابستان آینده با ساخت و تکمیل نیروگاه‌های خورشیدی و تبدیل نیروگاه های حرارتی به سیکل ترکیبی از تکرار این شرایط جلوگیری شود.

🔶 وی گفت: البته واحدهای بزرگ استان تاکنون برق یارانه‌ای دریافت کرده‌اند و خودشان نقشی در تامین برق مورد نیاز خود نداشته‌اند که این روند باید اصلاح شود و شرایط به گونه‌ای مهیا شود که بخش خصوصی بتواند در حوزه تامین برق اقدام به سرمایه گذاری کند.

🔰https://takl.ink/drjghaderi

✳️ دکتر جعفر قادریکانال نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️

🆔 @dr_jafar_ghaderi

✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲