📌 قوانین موجود اجازه تبدیل صدرا به شهرستان را نمی دهد

مرداد ۳۱, ۱۴۰۳
26 بازدید

 

🔻 در گفتگو با ایرنا؛

📌 قوانین موجود اجازه تبدیل صدرا به شهرستان را نمی دهد

🔶 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تبدیل صدرای شیراز به شهرستان گفت: واقعیت امر این است که با قوانین فعلی امکان تبدیل شهر صدرا به شهرستان وجود ندارد.

🔶 قادری افزود: هرچند شهر صدرا حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما قانون تقسیمات کشوری می گوید که هر کجا که بخواهد جایگاه تقسیماتی پیدا کند باید تعدادی روستا و دهستان و بخش داشته باشد و این درحالی است که صدرا فاقد حتی یک روستا است.

🔶 وی ادامه داد: لذا در این حوزه نیازمند اصلاح برخی قوانین هستیم و برای تبدیل شهر صدرا و شهرهای مشابه آن در کشور به شهرستان باید راه حل قانونی پیدا شود که البته به راحتی هم امکان پذیر نیست.

🔶 او اظهار کرد: اصلاح قانون تقسیمات کشوری در مجلس گذشته فرصت مطرح شدن در کمیسیون ها را پیدا نکرد و حتی اگر مطرح هم می شد در صحن فرصت بررسی پیدا نمی‌کرد و با قوانین فعلی هم امکان برخی تغییرات وجود ندارد و باید برخی اصلاحات حتما انجام شود.

🔶 صدرا شهری است که برنامه‌ریزی برای ساخت آن در پی سرریز جمعیت شیراز در دهه ۶۰ انجام شد؛ طراحی نوین این شهر در فروردین ۱۳۶۸ در دستور کار وزارت مسکن و شهرسازی قرار گرفت و این طرح به مهندسین مشاور جهت اقدام لازم واگذار شد.

🔶 بدین‌ترتیب طرح تفصیلی شهر صدرا در سال ۱۳۶۹ و طرح جامع آن در بهمن ماه سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید.

🔶 صدرا در نهایت در سال ۱۳۸۸ به دلیل رشد جمعیت و توسعه، از نظر تقسیمات کشوری به شهر ارتقا یافت.

🔶 در حال حاضر مناطق مسکونی شهر جدید صدرا که در ۱۵ کیلومتری شمال غربی کلانشهر شیراز قرار دارد به ۲ فاز یک و ۲ تقسیم شده‌ که فاز یک در قسمت شرق و فاز ۲ در قسمت غرب واقع شده است.

🔰https://takl.ink/drjghaderi

✳️ دکتر جعفر قادریکانال نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️

🆔 @dr_jafar_ghaderi

✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲