🔻 در بازدید مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز مطرح شد؛ قسمت ۳/۱ 📌 از افتتاح اّبّرپروژه‌های عمرانی …

مهر ۴, ۱۴۰۳
74 بازدید

 

🔻 در بازدید مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری شیراز مطرح شد؛

📌 از افتتاح اّبّرپروژه‌های عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز
قسمت ۳/۱

🔰 به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز؛ رئیس و جمعی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در معیت مدیریت شهری شیراز از برخی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهری بازدید و در جریان آخرین وضعیت و‌ تحولات پیشرفت عمران و سازندگی این کلان‌شهر قرار گرفتند.

🔶 پروژه زیرگذر گویم به‌عنوان پروژه‌ای مهم و حیاتی در محور شریانی، در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب و همچنین خط ۳ مترو به‌عنوان دو مقصد اصلی مورد بازدید واقع شدند.

🔶 شهردار کلان‌شهر شیراز در بازدید از پروژه زیرگذر گویم اظهار کرد: سه سال گذشته که وارد شورای اسلامی شهر و شهرداری شدیم، بودجه شهرداری شیراز ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۶۰ درصد عمرانی و ۴۰ درصد جاری بوده است و امروز که سه سال از عمر شورای اسلامی شهر و شهرداری در این دوره می‌گذرد، بودجه شهرداری شیراز ۳۱ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان معادل ۵۰۰ درصد افزایش است که از این مبلغ ۸۰ درصد عمرانی و ۲۰ درصد جاری است.

🔶 محمدحسن اسدی افزود: در یک نگاه، شورای ششم یک شورای شبانه‌روزی و پرکار است و در مقایسه با سه سال سپری‌شده درصد تحقق مصوبات در سالی که گذشت بیش از ۹۲ درصد بوده است، این در حالی است که سال اول تحقق مصوبات صحن از کمیته‌ها ۳۴ درصد و در سال دوم ۶۸ درصد بوده است.

🔶 وی عنوان کرد: حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد از بودجه شهرداری شیراز بودجه عمرانی و تقریبا بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان بودجه جاری است.

🔶 این مقام ارشد مدیریت شهری گفت: شهرداری شیراز طی دو سال گذشته موفق شد ۳۵ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه محقق شده قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی مبادله و منعقد کند.

🔶 اسدی پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر گویم را به‌عنوان بحرانی‌ترین پروژه شهرداری شیراز از لحاظ محور مواصلاتی دانست.

🔶 وی اظهار کرد: امسال، سال افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ و ابرپروژه‌های شهرداری شیراز است.

🔶 شهردار شیراز به افتتاح پروژه‌ها همزمان با حضور مقامات ملی در آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: تقریبا یک‌ماه دیگر در آستانه برگزاری دومین کنگره بزرگ ۱۵ هزار شهید استان فارس که یک بسته چند ده هزار میلیاردی برای افتتاح آماده شده است.

🔶 اسدی با اشاره به برگزاری سومین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری به میزبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز طی ۲ هفته آینده، از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای حضور در این همایش بین‌المللی دعوت کرد.

🔶 وی با تشریح فعالیت و اجرای خطوط چهارگانه مترو و اتصال خط ۱ به ۴، خواستار حل مشکل بر زمین مانده واگن شد.

🔶 شهردار شیراز همچنبن خواستار ایجاد تدبیر در راستای آزادسازی اوراق مشارکت شهرداری شیراز شد و گفت: سال گذشته شهرداری شیراز ۱۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته اما هنوز آزاد نشده است و نیازمند تدبیر است.

🔶 اسدی در ادامه سخنان خود خواستار توجه جدی به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار شد و عنوان کرد: بخش خصوصی باید در عمل ثبات و امنیت اقتصادی را ببیند.

🔶 به گفته این مقام مدیریت ارشد شهری؛ شهرداری شیراز نمونه‌ای از فعالیت شبانه‌روزی و اعتمادسازی است که نسبت به شهروندان و سرمایه‌گذاران کرده است و در دوسال گذشته بودجه شهرداری شیراز ۱۰۰ درصد به علت اعتمادی که شهروندان به شهرداری داشته‌اند، محقق شد.

🔶 وی همچنین در بازدید از خط ۳ مترو گفت: دستگاه حفار مکانیزه برای حفاری خط ۳ مترو شیراز از چند مدت قبل کار خود را در ایستگاه شهرک گلستان شروع کرده است.

🔶 اسدی ادامه داد: در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، بوستان کوهستانی و جنگلی دراک وجود دارد که همزمان سه پروژه زیرساختی و مهم گردشگری از جمله پارک بزرگ آبی، تله‌کابین و آکواریوم در آن در حال اجراست که این پروژه‌ها به‌صورت تمام سرمایه‌گذاری و مشارکتی است.

🔶 شهردار کلان‌شهر شیراز ادامه داد: شیراز به عنوان قطب پزشکی و گردشگری است که امروز سه زیرساخت گردشگری در شهر شیراز همزمان به شعاع یک کیلومتر در حال اجرا است.

🔶 وی به سرریز جمعیت در این ایستگاه اشاره کرد و افزود: ایستگاه خط ۳ مترو شیراز در منطقه‌ای سرشار از جمعیت که حاصل منطقه مسکونی شهرک گلستان، شهر صدرا، ایستگاه راه.آهن و مجتمع گردشگری است، قرار دارد و مسافرین می‌توانند از این ایستگاه تا فلکه الله و فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب مسافتی به طول تقریبا ۴۰ کیلومتر را طی کنند.

🔰https://takl.ink/drjghaderi