🔻 در بازدید مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پروژههای بزرگ مقیاس شهرداری شیراز مطرح شد؛
📌 از افتتاح اّبّرپروژههای عمرانی شهری در سال جاری تا تقدیر از اقدامات متعدد شهرداری شیراز
قسمت ۳/۲
🔶 اسدی به اهمیت و تأثیر مترو در این منطقه و اتصال آن به شهر صدرا تأکید کرد.
🔶 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بر حرکت شهرداریها در تراز شهروندان تأکید و اظهار کرد: در این صورت، مسیر توسعه و گسترش بهتر طی خواهد شد.
🔶 سید شمسالدین حسینی افزود: قانون آیین مالی و بودجه شهرها امکانات و پشتوانه خوبی برای سرمایهگذاری است و موانع تهدید سرمایهگذاری را از پیش رو برداشته است، پس شهرداران کشور مطالبهگر این قانون باشد.
🔶 وی به بستههای سرمایهگذاری بدون نام اشاره و بیان کرد: بستههای سرمایه گذاری بدون نام برای کسب همه مجوزها اقدام و به فراخوان گذاشته شود، زیرا از روز فراخوان کسی اجازه ندارد از آنها درخواست مجوز جدید کند.
🔶 وی ادامه داد: به سازمان صمت تکلیف شده است که چنانچه در مسیر اجرای طرح.های عمرانی، دارایی مانند استحصال زمین ایجاد شد، سازمان موظف است در قالب قرارداد سند ایجاد کند و اینگونه نباشد که بهرهبردار ادعای مالکیت کند.
🔶 نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیتها و کارهای بسیار خوبی در شهرداری شیراز اجرا میشود و جای تقدیر و تشکر را دارد.
🔶 جعفر قادری افزود: بعد از انقلاب اسلامی، بیمارستانهای خیریه و خصوصی در شیراز راهاندازی شد و با کارهای بزرگی که انجام شد، این کلانشهر بهعنوان قطب پزشکی و سلامت معرفی و این خود بسیار حائز اهمیت است.
🔶 وی با اظهار خرسندی از ظرفیتهای ویژه بهخصوص گردشگری در شیراز اظهار کرد: انصافا پروژههای بزرگی از جمله آغاز عملیات تونل ملل در حال انجام است.
🔶 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: در مجلس شورای اسلامی با توجه به قوانین تأمین تولید و زیر ساختها یا قوانین دیگر بتوانیم قدرت مانور شهرداریها را بیشتر کنیم که بسیار قابل تامل است.
🔶 قادری افزود: قطعه اول آزادراه شیراز-بوشهر را با مشارکت ۱۰ درصدی شهرداری و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا و ۳۰ درصد سرمایهگذار و ۵۰ درصد دولت شروع خواهیم کرد، همچنین رینگ کمربندی شمال شرق شیراز که در شهرداری و شورای اسلامی شهر با ۲۰ درصد مشارکت به صورت بزرگراه مصوب شد، اجرا میشود.
🔶 وی بیان کرد: با کمک شهرداری شیراز میتوانیم پروژههای بزرگی را در سطح شهر داشته باشیم و در طی این دوره فعالیتها و کارهای بزرگی اجرا شده که جای تشکر و تقدیر دارد.
🔶 معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گویم از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و حجم وسیعی برای جابجایی تأسیسات در پروژه داشتهایم که اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
🔶 محمد امین به مشخصات فنی این زیرگذر اشاره کرد و افزود: طول این پروژه ۲۱۵۰ متر است که در جنوب کشور بزرگترین زیرگذر شهری و بین شهری به این مقدار نخواهد رسید.
🔶 وی ادامه داد: نوع سازه، نیمه مستقف است که نورگیرهایی برای تهویه و روشنایی دیده شده، همچنین ارزش روز پروژه ۲۸۵۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه تملک و اجاره و ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه جابجایی معارضین می باشد.
🔶 معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به ترافیک کیلومتری در این مسیر اضافه کرد: این محور با توجه به افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان و همچنین یکی از دروازههای ورودی شهر، شهروندان برای ورود به شهر شیراز باید ساعتها در ترافیک قرار میگرفتند که تصمیم گرفته شد ۲۴ ماه این پروژه به سرانجام برسد، پس تملک ۴۱ پلاک تجاری و مسکونی، رفع معارضین تأسیسات پروژه از جمله مخابرات، فیبر نوری، گاز و برق در طول حدود ۳ کیلومتر، تملک ۵ واحد ادارات دولتی و نهادهای عمومی، انعقاد قرارداد اجاره موقت با ۱۵۶ واحد تجاری در محدوده حصارکشی کارگاه بوده است.
🔶 وی افزایش اکیپهای اجرایی را مورد توجه قرار داد و گفت: بتن.ریزی آخرین سازه این پروژه، شب گذشته به اتمام رسیده و اکنون عملیات نماسازی و روشنایی در جدارههای مختلف در حال نصب است و برای جبران عقب ماندگی این پروژه اکیپ اجرایی در تمام ساعات روز و شب بدون اختلال و مزاحمت برای مردم افزایش یافته تا این پروژه در زمانبندی خود به بهرهبرداری برسد.
🔶 سرپرست سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز نیز یا بیان اینکه ۴ خط فعال مترو در شیراز داریم. گفت: شهرداری شیراز تنها کلانشهری است که ۴ خط مترو را بهصورت همزمان مدیریت میکند.
نظرات