تاکید بر توسعه دامداری های صنعتی و کشت گلخانه ای فارس در دیدار با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

خرداد ۵, ۱۴۰۲
62 بازدید

📌 تاکید بر توسعه دامداری های صنعتی و کشت گلخانه ای فارس در دیدار با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی

✍️جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: همزمان با حضور دکتر آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در فرودگاه شیراز برای عزیمت از داراب به تهران، فرصتی فراهم شد تا اینجانب به اتفاق استاندار فارس با ایشان در مورد چند موضوع مهم و کلیدی استان در حوزه جهاد کشاورزی، صحبت هایی را داشته باشیم.

🔹نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید افزود: چند نکته که مورد تاکید ما قرار گرفت، کمک وزارت جهاد کشاورزی به توسعه دامداری های صنعتی در استان بود. استان ما یکی از استان هایی است که سهم دامداری های سنتی در این استان بالا هست ولی سهم زیادی از دامداری های صنعتی در کشور نداریم. با توجه به اینکه دامداری های صنعتی آسیب‌پذیریشان در نوسانات قیمتی خیلی کم هست و در این فراز و فرودها به ‌راحتی می‌توانند خودشان را با وضعیت موجود تطبیق بدهند، باید تلاش کنیم که سهم واحدهای صنعتی دامپروری و دامداری در استان افزایش پیدا کند.

🔸 قادری ادامه داد: موضوع دیگری که با سرپرست جهاد کشاورزی در میان گذاشته شد کمک به توسعه کشت گلخانه ای در استان فارس است در استان فارس در این زمینه نسبت به استان های مشابه وضعیت مناسبی ندارد و نیاز است که از تسهیلات ملی برای این کار وزارتخانه کمک بیشتری بکند. کمک به توسعه واحدهای فرآوری شیر و محصولات لبنی از جمله پگاه فارس یکی دیگر از موضوعاتی بود که مورد تاکید قرار گرفت. از سرپرست وزارتخانه خواستیم تا در این زمینه هم کمک خوبی به این واحد موفق تولیدی در استان بکند.

🔹 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: درخواست ما برای اجرایی کردن یکی از بندهای بودجه که با استفاده از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ماده ۸ قانون حداکثر ساخت برای برقی کردن چاه های کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اجازه میدهد تا بتواند با تضمین وزارت نفت با پیمانکارانی که می‌توانند چاه های کشاورزی را برقی بکنند قرارداد منعقد بکند و با کمک وزارت نیرو بخش بیشتری از چاههای کشاورزی برقی بشود، درخواست دیگری بود که از ایشان داشتیم.

🔸 جعفر قادری در پایان گفت: کمک برای پوشش نهرها و کانالهای انتقال آب در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان موضوع دیگری بود که با آقای دکتر آقامیری درمیان گذاشته شد. در این زمینه هم مواردی را به صورت مکتوب خدمت ایشان دادیم و ایشان هم برای کمک و انجام مساعدت به زیرمجموعه ها ارجاع دادند. در مجموع ایشان برای حل معضلات و مشکلات استان و رفع دغدغه ها قولهایی دادند که نیاز هست این قولها در دیدارهای بعدی پیگیری شود.

برچسب‌ها, ,