دغدغه های درباره افت فشار مخزن پارس جنوبی وجود دارد

مرداد ۷, ۱۴۰۲
70 بازدید

📌عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مهر : دغدغه های درباره افت فشار مخزن پارس جنوبی وجود دارد

🔷 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، جعفر قادری در جریان بازدید از سکوی فاز یک پارس جنوبی گفت: با تدابیری که درباره جابجایی و نصب سکو در فاز ۱۱ اندیشیده شد، این طرح بزودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

🔶 وی با بیان اینکه نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی درباره افت فشار مخزن وجود دارد، گفت: وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران برنامه‌ها و تمهیدات مختلفی را برای بهره‌برداری از حوزه‌های گازی پیرامون میدان پارس جنوبی از جمله میادین بلال، فرزاد A وB و در آینده نیز میدان پارس شمالی دنبال می‌کنند تا از ظرفیت‌های پالایشگاهی موجود حداکثر استفاده را داشته باشند.

🔷 قادری تصریح کرد: اینکه از امکانات موجود بدون نیاز به سرمایه‌گذاری جدید می‌توان استفاده کرد کار ارزشمندی است و انشاالله تلاش‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، دغدغه‌هایی را که با توجه به مصرف رو به رشد، نسبت به کاهش و عدم توازن تولید و مصرف وجود دارد، حل کند.

🔶 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم تولید و فروش نفت را به شکل مناسبی افزایش داده، افزود: کارهای ارزشمندی انجام شده تا از امکانات موجود استفاده شود و در عین حال تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی منعقد شده که قطعاً افزایش تولید را به دنبال دارد.

🔷 وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی در جهت افزایش تولید از فازهای در حال بهره برداری نیز در حال انجام است، گفت: اقدامات دولت سیزدهم به منظور فروش نفت و صادرات گاز، درآمد ارزی خوبی برای کشور ایجاد کرده و وضعیت مناسب درآمدهای ارزی کشور، نتیجه تلاش‌های وزارت نفت است.

برچسب‌ها, ,