قادری نماینده شیراز و زرقان: پیگیر گرفتن مجوز ماده ۲۳ جاده سیاخ دارنگون هستیم

خرداد ۱۱, ۱۴۰۲
334 بازدید

📌قادری نماینده شیراز و زرقان: پیگیر گرفتن مجوز ماده ۲۳ جاده سیاخ دارنگون هستیم

✍️در جلسه با حضور آقایان دکتر جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مهندس رحمانی مدیرکل راه و ترابری سازمان مدیریت برنامه ریزی و مهندس نکوفرجام در محل سازمان برنامه بودجه کشور برگزارشد، موضوع اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق برای رینگ دوم کمربندی جنوب شهر شیراز حدفاصل قطعه ۸ آزادراه شیراز اصفهان به سمت بزرگراه شیراز- عسلویه مطرح شد.

🔸قادری گفت: پس از بررسی گزینه های مختلف قرار بر این شد که این رینگ به عنوان یک قطعه آزادراهی مورد توجه قرار گرفته و از طرف اداره کل راه و شهرسازی فارس با کمک معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی مطالعات این محدوده به یکی از شرکت های ذیصلاح مشاور واگذار شود.

🔹نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید افزود: قطعه اول جاده شیراز – سیاخ دارنگون به طول هفت کیلومتر با کمک اعتبارات وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است.

🔸قادری ادامه داد: قرار است با کمک یکصد میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی و استانداری فارس قطعه دوم این مسیر بطول ۱۵ کیلومتر هم به زودی به پیمانکار واگذار شود و همچنین ۱۰ کیلومتر از انتهای مسیر از محل اعتبارات سد کوار تامین مالی شود.

🔹این عضو شورای اقتصاد در پایان گفت: برای ۲۰ کیلومتر باقی مانده در وسط مسیر هم باید اعتبارات دیگری اختصاص داده شود. در این رابطه قرار شده که از کمک مالکان باغ شهرها در محدوده بخش سیاخ دارنگون هم استفاده شود. قرار شد در یک اقدام بلند مدت، مطالعات کمربندی رینگ دوم جنوب شیراز به عنوان مسیر آزادراهی توسط مشاور انجام و برای دریافت مجوز کمیسیون ماده ۲۳ مطالعات این مسیر به این کمیسیون ارسال شود.

❌لازم به یادآوری است که در بودجه ۱۴۰۲ با پیشنهاد دکتر جعفر قادری اتصال خان زنیان به سیاخ دارنگون و بزرگراه شیراز- عسلویه و اتصال شهر صدرا به آزادراه شیراز- اصفهان به کد و ردیف بودجه ای زرقان – خان زنیان اضافه شده است.

برچسب‌ها,