کار تولید بدون توجه به بخش توزیع، قابل انجام نیست

تیر ۶, ۱۴۰۲
41 بازدید

📌کار تولید بدون توجه به بخش توزیع، قابل انجام نیست

✍️به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در همایش اصناف با بیان اینکه کار تولید بدون توجه به بخش توزیع، قابل انجام نیست، اصناف را حلقه اتصال تولید و مصرف دانست و گفت: جامعه صنفی، نقطه اتکای نظام و انقلاب هستند و در همه مقاطع، پا به پای نظام و انقلاب حضور داشته اند.

🔹وی با اشاره به نگرانی اصناف در خصوص قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار، توضیح داد که با تقویت نظارت‌های پسینی، دست اتحادیه‌های صنفی باز گذاشته شده و آن‌ها می‌توانند این بخش را به صورت قانونی و تعریف شده مدیریت کنند.

🔸عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد که در این کمیسیون به وزارت صمت اختیاراتی داده شده تا بر اساس آن در حریم و محدوده شهرها، شهرک‌های صنفی تولیدی و توزیعی ایجاد شود.

🔹قادری با اشاره به اهمیت فعالیت در شهرک‌های صنفی و جذابیت آن برای اصناف، گفت که امتیازات و مزایای فعالیت در شهرک‌های صنعتی فعال برای این شهرک‌ها نیز لحاظ شده است.

🔸این نماینده مجلس اظهار داشت: تعداد زیادی واحد‌های صنفی وجود دارند که در حریم شهر‌ها فعالیت می‌کنند، اما چون در محدوده شهرک صنعتی نیستند نمی‌توانند از امتیازات این شهرک‌ها بهره ببرند.

🔹قادری از پیگیری این موضوع در مجلس خبر داد و یادآور شد که این مسئله به صورت یک طرح مستقل و یا در قالب طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و همچنین برنامه هفتم، مصوب خواهد شد تا بخشی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصناف برطرف شود.

🔸این نماینده مجلس تاکید کرد که توسعه دامنه وثایق، ایجاد صندوق‌های تضمین، بهره گیری از این ظرفیت برای استفاده از منابع بانکی و بازار خارجی نیز در این طرح پیش بینی شده و تامین مالی واحد‌های خرد به صورت جدی در آن لحاظ شده است.

🔹عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این طرح ۴۴ ماده ای، بسیاری از مشکلات واحد‌های صنفی را حل می‌کند اذعان داشت که طرح مذکور در حوزه‌های مختلف ورود کرده و برای حمایت از واحد‌های خرد به ویژه اصناف می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

🔸قادری گفت: بر اساس این طرح اصناف می‌توانند از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی، بازار بورس و سیستم بانکی استفاده کنند و دامنه وثایق به سایر دارایی‌های مادی و معنوی نیز تسری پیدا کرده است.

🔹نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یادآور شد که بحث توفیق نیز با استفاده از فناوری اطلاعات، الکترونیکی شده و نه تنها نیاز به مراجعه حضوری نیست بلکه بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جامعه صنفی در این بخش رفع خواهد شد. قادری همچنین با گریز به اهمیت بهره گیری از فناوری اطلاعات در حوزه اصناف به این نکته اشاره کرد که استفاده از این ظرفیت نباید به گونه‌ای باشد که واحد‌های تولیدی خرده پا آسیب ببینند.

🔸قادری تاکید کرد که تغییرات فناوری اگرچه می‌تواند هزینه‌های اصناف را کاهش دهد، اما نباید بازار جامعه صنفی تحت الشعاع قرار بگیرد و برای آن‌ها نگرانی ایجاد کند.

برچسب‌ها, ,