گزارش دکتر جعفر قادری از پیگیری طرحهای فرودگاهی حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

خرداد ۱۲, ۱۴۰۲
73 بازدید

به منظور پیگیری تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز، نصب و راه اندازی رادار فرودگاه شیراز و همینطور انتخاب پیمانکار برای اجرای ساختمان تشریفات اختصاصی (CIP) و واگذاری فرودگاه زرقان به شهرداری زرقان جلسه ای با حضور دکتر جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان، مهندس سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و مهندس گلیج معاونت شرکت فرودگاهها در محل این شرکت برگزار و در ارتباط با این موضوعات صحبت شد.

🔸قادری درباره جزئیات جلسه بیان کرد: در مورد مراحل تکمیل ترمینال خارجی مشکلاتی که برای انتخاب پیمانکار وجود دارد و همینطور منابع مالی که باید به این طرح تزریق شود بحث شد.

🔹نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید گفت: مهندس سیدی توضیح دادند که متاسفانه کارهای غیر کارشناسی در مدیریت قبلی بگونه ای بوده که بدون اینکه با پیمان قبلی تعیین تکلیف کنند در قالب یک پروژه تامین مالی و ساخت کار را واگذار کرده بودند. انجام این شیوه بدون انجام شرایط رقابتی ایجاد مشکل می کرد و باعث ورود نهادهای نظارتی به موضوع شده بود. ایشان ادامه دادند که ما مراحل اداری را در سازمان برنامه بودجه و وزارت راه و شهرسازی دنبال کردیم و امیدواریم که بتوانیم تا یکی دو ماه آینده ادامه کار را به پیمانکار جدید واگذار نماییم. متاسفانه این کارهای فاقد پشتوانه کارشناسی باعث شد تا ما دو سال زمان کاری را از دست بدهیم. اعتباری که برای تکمیل این پروژه از محل منابع سازمان در نظر گرفته بودیم را به سال جاری منتقل کردیم. ایشان توضیح دادند که رادار فرودگاه شیراز هم ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری میرسد. ایشان توضیح دادند که کارهای مقدماتی برای آگهی انتخاب پیمانکار ساختمان تشریفات اختصاصی (CIP) هم در دست اقدام است و ظرف یکی دو ماه آینده برای انتخاب پیمانکار این طرح هم آگهی داده خواهد شد. ایشان برای کمک به آموزش عملی آموزشگاههای خلبانی در فرودگاههای فارس و نیز واگذاری فرودگاه زرقان به شهرداری زرقان هم توضیحاتی دادند و بر قول و قرارهای قبلی برای کمک در این دو موضوع هم تاکید کردند.

🔸در ادامه این جلسه قادری نماینده شیراز و زرقان هم ضمن تشکر از اقداماتی که در دست اقدام است با ابراز گلایه از طولانی شدن زمان تکمیل ترمینال خارجی و واگذاری پیمانکاری سالن تشریفات اختصاصی برای کمک به حل مشکل در سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات اعلام آمادگی کرد.