📌 حساب واحد خزانه ؛ رهیافتی برای جلوگیری از ریخت و پاش‌ برخی دستگاه‌ها

دی ۵, ۱۴۰۲
73 بازدید

📌 حساب واحد خزانه ؛ رهیافتی برای جلوگیری از ریخت و پاش‌ برخی دستگاه‌ها

🔰 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: حساب واحد خزانه می‌تواند شفافیت لازم را در جلوگیری از رانت‌ها، تخلفات و سوء‌استفاده‌گری‌ها ایجاد کرده و جلوی مفاسد را بگیرد.

🔷 جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مزایای «حساب واحد خزانه» در نظم بخشی به بودجه سالیانه و پیش بینی این موضوع در برنامه هفتم توسعه، بیان کرد: در گذشته حساب دستگاه‌های اجرایی در بانکها متمرکز بود و معمولا دستگاه‌ها از این انباشت و رسوب منابع مالی برای کارهایی استفاده می‌کردند که در قانون پیش بینی نشده است.

🔶 نماینده مردم «شیراز و زرقان» در مجلس شورای اسلامی افزود: به واقع مجموعه هایی که گردش مالی زیادی داشتند، پیرو این رشد منابع بانکی، می آمدند و برای برای پرسنل، مجموعه های مرتبط با خود و یا برخی موارد شخصی تسهیلات دریافت می کردند و این موضوع قابل کنترل نبود.

🔷 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی اگر ما فرض کنیم که از این منابع برای موضوعات شخصی استفاده نشود و برای پرسنل مدنظر قرار گیرد هم قابل قبول نیست، چراکه دلیلی ندارد تسهیلاتی را برای یک بخشی از دستگاه‌ها قائل شویم و بخشی از دستگاه‌ها از این تسهیلات محروم باشند.

🔶 قادری بیان کرد: از سوی دیگر دولت در شرایطی قرار دارد که شدیدا به این منابع نیاز دارد؛ به عنوان مثال دولت در ماه های ابتدای سال در شرایطی است که ناچار است برود و بخشی از منابع مورد نیاز خود را از خزانه بگیرد، این در حالی است که وقتی حساب ها در اسناد خزانه متمرکز شود دیگر دولت دسترسی لازم را به منابع داشته و می تواند در ایامی که نیاز دارد از موجودی حساب های دستگاه های دولتی استفاده کند.

🔷 عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با بیان اینکه منافع حساب واحد خزانه می تواند به دولت بازگردد و دیگر در راستای اهداف دستگاهی مورد استفاده قرار نگیرد،گفت: حساب واحد خزانه همچنین می تواند شفافیت لازم را در جلوگیری از رانت ها، تخلفات و سوء‌استفاده‌گری‌ها ایجاد کرده و جلوی مفاسد را بگیرد.

🔶 وی بیان‌ کرد: همچنین توجه به حساب واحد خزانه می‌تواند نگرانی‌های ایجاد شده در زمینه تمرکز حساب‌های ادارات در بانکهای مختلف را کم کند.

منبع خبر 👇https://www.icana.ir/Fa/News/535430
✳️ دکتر جعفر قادرینماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️
🆔 @dr_jafar_ghaderi
✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir
✔️ارتباط مردمی ایتا، سروش و روبیکا ⬇️ 🆔 @jafar_ghaderi✔️ارتباط مردمی بله ⬇️ 🆔 @jafar_ghaderii

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲