📌 شیراز باید در حوزه تولید خودرو و اتوبوس برقی پیش قدم باشد

دی ۹, ۱۴۰۲
41 بازدید

👤 نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

📌 شیراز باید در حوزه تولید خودرو و اتوبوس برقی پیش قدم باشد

🔷 به گزارش پیام خبر،مدیریت شهری با تعدادی از نمایندگان و بهره‌برداران ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیدار و گفتگو کرد.

🔶 نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار از تلاش‌های شهرداری شیراز به جهت تنوع‌بخشی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی قدردانی و اظهار کرد: در شیراز اقدامات و کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است و این موضوع که این کلان‌شهر به عنوان شهر سرآمد در حوزه حمل‌ونقل عمومی معرفی شده است، بسیار حائز اهمیت است.

🔷 وی در خصوص مترو و تامین واگن بیان کرد: طی جلسات برگزار شده با رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع در دستور کار است که علاوه بر تامین واگن مترو برای کلان‌شهر تهران، نگاه به سایر کلان‌شهرهای کشور ویژه‌تر و این موضوع در دستور کار باشد.

🔶 وی ادامه داد: با توجه به معضل آلودگی هوا، بهترین اقدام آن است که حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد حمایت قرار بگیرد تا دولت، شهرداری و بخش‌های غیر دولتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و بتوان مشکل مردم را رفع کرد.

🔷 قادری با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش ما بر این بود تا محدودیت منابع رفع شود، اضافه کرد: شهرداری و مردم سهم خود را به صورت منظم پرداخت می‌کنند و دولت است که باید سهم خود را به شکل منظم پرداخت کند تا بهره‌بردار حوزه حمل‌ونقل با مشکل مواجه نشود.

🔶 نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان خاطر نشان کرد: یک طرح در کمیسیون عمران مطرح است که بر اساس آن مشکل مدیریت حمل‌ونقل روستاهای هر بخش به شهرداری هر بخش واگذار شود تا مشکل دوگانگی مدیریت این حوزه رفع شود.

🔷 بنا به اظهار قادری، یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در شهر شیراز با آن‌ مواجه هستیم، دسترسی به مراکز صنعتی و قطب اشتغال به جهت تردد در مسیر است که در این خصوص باید توسعه مترو به مراکز صنعتی در دستور کار و در اولویت باشد.

🔶 تولید خودرو برقی به جهت کاهش آلودگی هوا دیگر موضوع مورد اشاره نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بود که وی تصریح کرد: در این خصوص باید با شرکت‌هایی که آمادگی تولید این خودرو را دارند اقدام به انعقاد قرار داد کرد.

🔷 قادری با بیان اینکه شهر شیراز در حوزه حمل‌ونقل پیش قدم تر از سایر کلان شهرهای کشور بوده است، اظهار امیدواری کرد: کلان‌شهر شیراز باید بتواند در حوزه تولید خودرو و اتوبوس برقی نیز پیش قدم باشد.

🔶 وی همچنین به دهکده لجستیک اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد تا پیگیری لازم برای این موضوع در دستور کار باشد تا بتوان هر چه سریع تر مجوزهای آن را نهایی کرد.

🔷 نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر ریلی خط شیراز به بوشهر در حال نهایی شدن است، افزود: با تامین منابع طی چهار سال آینده این خط به سر انجام می رسد.

🔶 قادری گفت: ورود شهرداری می‌تواند منجر به تسریع برنامه های اجرایی در حوزه‌های مختلف باشد.

متن کامل خبر 👇https://pykh.ir/222821

✳️ دکتر جعفر قادرینماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️

🆔 @dr_jafar_ghaderi

✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir

✔️ارتباط مردمی ایتا، سروش و روبیکا ⬇️ 🆔 @jafar_ghaderi✔️ارتباط مردمی بله ⬇️ 🆔 @jafar_ghaderii

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲