بورس بخش‌های پیشران اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد

شهریور ۳۰, ۱۴۰۲
95 بازدید

📌 بورس بخش‌های پیشران اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد

🔰 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که بورس می‌تواند این امکان را فراهم کند تا منابع به سمت بخش‌های پیشران اقتصاد حرکت کند، گفت: باید ایراداتی که در عملکرد بازار بورس وجود دارد برطرف شود.

🔸 به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به ضرورت تقویت بازار سرمایه در کشور گفت: ابتدا باید با یکسری از اقدامات اعتماد مردم به بورس جلب شود. بنابراین یکی از راه‌های تقویت بازار سرمایه جلب اعتماد عمومی است.

🔹 وی با ذکر مثالی در این بخش تاکید کرد: دولت می‌تواند منابعی از صندوق توسعه ملی و بودجه را وارد بازار کند تا بتواند در مواقعی که شاخص بورس ریزش می‌کند سهام را خریداری کرده و همچنین اگر قیمت سهام روبه افزایش است، نرخ سهام را تثبیت کند.

🔸 این نماینده مجلس با ذکر این نکته که توجه به بورس موجب کاهش رشد تورم و کاهش بیکاری موجود خواهد شد، بیان کرد: اگر بیش تر فعالیت‌های اقتصادی را از طریق بورس به حرکت دربیاوریم بسیاری از گره‌های اقتصادی باز می شود.

🔹 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس، سرمایه‌های خرد مردم را به سمت تولید سوق می‌دهد، تصریح کرد: به واقع بازار سرمایه می‌تواند ظرفیت‌های بلااستفاده‌ای که در بخش‌های تولیدی وجود دارد را به حرکت دربیاورد.

🔸 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس می‌تواند این امکان را فراهم کند تا منابع به سمت بخش‌های پیشران اقتصاد حرکت کند، تصریح کرد: به هر حال باید ایراداتی که در عملکرد بازار بورس وجود دارد برطرف شود. همچنین باید از شکل‌گیری حباب‌های قیمتی پیرو سوء استفاده گری برخی از سهامداران جلوگیری شود.

🔹 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید به بازار بورس بها دهد،گفت: اینکه دولت تنها شاهد و ناظر فراز و فرودها در بازار سرمایه باشد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.