📸 بازدید دکتر قادری و هیأت همراه از اداره کل انتقال خون استان فارس | طرح چالش‌های انتقال خون با نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
60 بازدید

 

📸 بازدید دکتر قادری و هیأت همراه از اداره کل انتقال خون استان فارس | طرح چالش‌های انتقال خون با نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی

🔷 به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان فارس صبح روز پنجشنبه نهم فروردین ماه اولین دیدار دکتر اکبرزاده با نمایندگان منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت.

🔶 از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار نیاز به توسعه مراکز انتقال خون همگام با توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسعه یافته در سطح استان بخصوص شیراز است که بعنوان قطب پزشکی در جنوب کشور محسوب می گردد. دکتر اکبرزاده در ادامه عنوان کرد : اهمیت و رعایت استانداردهای انتقال خون در کشور و بخصوص استان فارس، این مرکز را بعنوان دومین مرکز پراهمیت انتقال خون در کشور و خاورمیانه معرفی نموده است و این درحالی است که در بحث پدافند غیر عامل نیز انتقال خون بعنوان تنها ارگان حیاتی در بین تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها معرفی شده است که بیانگر میزان اهمیت این سازمان می باشد اما متأسفانه وزارت بهداشت این جایگاه و اهمیت انتقال خون را نادیده می گیرد و بطور شایسته و بایسته نیازهای این ارگان حیاتی را در نظر نمی گیرد و سعی در رفع آن‌ها ندارد و اگر این امر در آینده رفع نگردد بزودی با چالش‌های جبران‌ناپذیر در انتقال خون مواجه خواهیم بود.

🔷 بحث انجام آزمایش NAT برروی نمونه خون‌های اهدایی، نیاز به ترمیم زیرساخت‌های عمرانی انتقال خون، نیاز به تجهیزات و دستگاه های تخصصی و آزمایشگاهی، نیاز به پرسنل و کادر تخصصی در بخش‌های مختلف با توجه به خروج نیروی کاری از سازمان و عدم صدور مجوز جذب نیرو از دیگر موضوعات مطرح در این دیدار بود.

🔶 دکتر قادری نیز پس از استماع سخنان و توضیحات دکتر اکبرزاده ضمن تأیید اهمیت جایگاه انتقال خون در چرخه سلامت جامعه عنوان کرد که با ایجاد تعاملات بیشتر فی‌مابین بتوان مشکلات این سازمان را رفع نمود.

🔷 همچنین استفاده از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی به منظور کمک به رفع مشکلات عمرانی و تجهیزاتی انتقال خون، هم در استان فارس و هم در استان‌های هم‌جوار و در راستای اجرای برنامه‌های منطقه‌ای و فرااستانی صورت پذیرد.

🔶 در پایان این دیدار بخش‌های مختلف این اداره کل مورد بازدید نماینده مجلس و هیأت همراه قرار گرفت و از نزدیک با فرآیند تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و چالش‌های مربوطه آشنا شدند.

🔰https://takl.ink/drjghaderi

✳️ دکتر جعفر قادریکانال نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️

🆔 @dr_jafar_ghaderi

✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲