🔻 قادری پس از ارائه گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد:

مرداد ۸, ۱۴۰۳
26 بازدید

 

🔻 قادری پس از ارائه گزارش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد:

📌 ضرورت استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها برای تنقیح قوانین به منظور جلوگیری از بهم‌ریختگی قانونی در کشور

🔰 نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اهمیت کار مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه تنقیح قوانین، گفت: تنقیح قوانین باعث کاهش فساد اداری و جلوگیری از بهم‌ریختگی قانونی در کشور می‌شود.

🔶 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جعفر قادری در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی بعد از استماع گزارش عملکرد مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از سوی بابک نگاهداری رئیس این مرکز، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در مرکز پژوهش‌ها، گفت: لازم است هرچه سریع‌تر از ظرفیت اساتید تمامی استان‌ها برای دریافت گزارش‌های کارشناسی آنها استفاده شود.

🔶 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به معضل تنقیح قوانین که باعث فساد اداری در کشور شده است، عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس با حل موضوع تنقیح قوانین می‌تواند از بهم‌ریختگی قانونی موجود در کشور جلوگیری کند.

🔶 وی در ادامه استفاده از تولیدات مرکز پژوهش‌های مجلس را نیازمند آموزش نمایندگان دانست و گفت: لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به استقرار مرکز پژوهش‌های مجلس در کنار مجلس شورای اسلامی اقدام شود تا نمایندگان راحت‌تر از ظرفیت‌های این مرکز بهره ببرند.

🔶 قادری همچنین اتصال مرکز پژوهش‌های مجلس به پایگاه‌های فارسی زبان را ضعیف توصیف کرد و افزود: نمایندگان باید بتوانند به راحتی به گزارش‌های کارشناسان و متخصصان کشور دسترسی داشته باشد همچنین باید از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز حمایت شود.

🔶 این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس نیاز به سکوهایی دارد که باعث شود مردم به راحتی با نمایندگان مجلس در ارتباط باشند، گفت: این سکوها باعث می شود مجلس در تمام مراحل رسیدگی به طرح ها و لوایح از نظرات و پیشنهادات مردمی استفاده کند.

🔶 عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه ۱۰۰ طرح و لایحه از مجلس یازدهم به سرانجام نرسید و به مجلس دوازدهم آمد، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس باید بتواند با تقویت نحوه استفاده از ظرفیت اصل ۸۵، مانع چنین اتفاقی در ادامه کار مجلس شود.

🔰https://takl.ink/drjghaderi