📍 قادری: مجلس اسامی دستگاه‌های ناقض قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را اعلام خواهد کرد

شهریور ۲۷, ۱۴۰۳
5 بازدید

 

📍 قادری: مجلس اسامی دستگاه‌های ناقض قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را اعلام خواهد کرد

🔖 جعفر قادری، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت:

📌 در نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی گزارشی از پیشرفت اجرای مواد یک و ۷ قانون اجرای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی و همچنین قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار از سوی رئیس مرکز ارائه و اسامی دستگاه‌هایی که برای صدور مجوز به سامانه متصل نشده‌اند اعلام شد.

📌 در گزارش رئیس مرکز توسعه فضای کسب‌وکار اسامی دستگاه‌هایی که کارهای صوری انجام داده و هنوز مجوزها را در سامانه صادر نمی‌کنند، دستگاه‌هایی که درخواست مدارک اضافه از متقاضیان دارند و دستگاه‌هایی که به عناوین مختلف در حذف مقررات غیرضروری مقاومت می‌کنند را مشخص و اعلام کرد.

📌 قصد داریم اسامی دستگاه‌هایی که در صدور مجوز به‌خصوص از طریق سامانه، تعلل می‌کنند را در صحن اعلام کنیم البته پیش از آن نیز تلاش می‌کنیم بخش‌های باقیمانده این قوانین به اجرا درآید.

📌 بارها از طریق وزارت کشور این موضوع را تذکر داده‌ایم اما شهرداری‌ها به بهانه اینکه نهاد عمومی غیردولتی هستند از اجرای قانون سرباز می‌زنند درحالی‌که دستگاه‌های متولی صدور پروانه کسب‌وکار در هر سطحی باید از طریق سامانه مربوطه اقدام به صدور مجوز کنند لذا کوتاهی وزارت کشور و شهرداری‌ها قابل‌قبول نیست.

📮 کانال رسمی اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف▫️ @Ghalibaf🔗 Ghalibaf.ir