تفویض اختیار برای بافت تاریخی شیراز مربوط به دولت است

فروردین ۲۲, ۱۴۰۲
74 بازدید

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیراز تحلیل؛ تفویض اختیار برای بافت تاریخی شیراز مربوط به دولت است
✍️شیراز تحلیل – نمایند مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر کل بافت تاریخی ثبت ملی شود محدودیت هایی برای زندگی مردم ایجاد می شود.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره درخواست وزیر مبنی بر لغو تفویض اختیار بافت استان فارس در گفتگو با شیراز تحلیل گفت؛آنچه که مسلم است و ما اطلاع داریم و قوانین می گوید در این امر دولت تصمیم گیرنده است.
قادری تاکید کرد : شورای عالی شهرسازی و معماری زیر مجموعه هئیت دولت می باشد و حق تصمیم گیری برای دولت را ندارد اینکه بخواهد مصوبه دولت را حق وتو کند قابل دفاع نیست تنها می تواند نظر خود را به دولت ارایه دهد و تصمیم گیری نهایی در اختیار دولت می باشد.
قادری افزود تا زمانی که مصوبه دولت لغو نشده همان روال ادامه دارد.
او در خصوص ثبت ملی بافت معتقد است باید با ملاحظه بیشتری به این مسئله ورود کرد چرا که اگر کل بافت ثبت ملی شود محدودیت های برای زندگی مردم ایجاد می کند باید با مطالعه و دقت بیشتر این مسئله انجام شود.
او توضیح داد بهتر است بخشی از بافت که عناصر تک دانه در آن موجود است له عنوان ثبت ملی باشد و بخش فرسوده بافت که ارزش میراثی ندارد بهسازی شود تا زندگی در بافت جریان پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به دبیر هیأت دولت خواستار لغو تفویض اختیار استان فارس در بافت تاریخی شیراز شد
«مهرداد بذرپاش» پس از مرحوم رستم قاسمی دومین وزیر راه وشهرسازی کشور است که خواستار حفظ بافت تاریخی شهر شیراز به‌عنوان یکی از مهمترین بافت‌های تاریخی شیعی کشور شده است. بذرپاش با یادآوری تجربه تلخ تخریب بافت‌ تاریخی پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) خواستار تصمیم‌گیری درباره بافت تاریخی شهر شیراز در سطح ملی می‌شود.
پیش از نامه بذرپاش به بهادری جهرمی، دبیر هیأت دولت، شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در تازه‌ترین تصمیم خود، تفویض اختیار استان فارس درباره طرح ۵۷ هکتاری آستان حرم مطهر شاهچراغ(ع) را باطل کرد و تصمیم‌گیری درباره بافت تاریخی شیراز را در ید اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار داد. این مصوبه اما با مقاومت‌هایی در سطح استان روبه‌رو شده است.

 

برچسب‌ها, ,