تقاضاهای مشروع و قانونی ارزی از طریق مرکز مبادله پاسخ داده می شود

آبان ۳, ۱۴۰۲
52 بازدید

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود پیرو فعالیت مرکز مبادله طلا و ارز و تاثیر آن در کاهش قیمت دلار، گفت: در حال حاضر خرید و فروش های مشروع  و قانونی ارز در این مرکز آمده و عرضه و تقاضاها در این بازار تلاقی دارند که می تواند امر موثری باشد.

وی با اشاره به نیازهای قانونی درباره ارز، بیان کرد: به واقع این نیازهای قانونی ارزی از محل این مرکز تامین می شود بنابراین این مسئله می تواند کمک رسان باشد.

تقاضاهای مشروع و قانونی ارزی از طریق مرکز مبادله پاسخ داده می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با بیان اینکه پیش تر این تقاضاهای ارزی وارد بازار آزاد شده و باعث افزایش قیمت دلار می شد، بیان کرد: در حال حاضر تقاضاهای منطقی و قانونی ارزی از طریق این مرکز انجام شده و در این حالت این تقاضاها وارد بازار آزاد ارزی نمی شود.

قادری تصریح کرد: از این رو  تنها یکسری تقاضاها که در سیستم و مدیریت مرکزی جایی برای آنها پیش بینی نشده است و مشروعیتی نداشته و قانونی نیست به بازار آزاد سوق پیدا می کند. این تقاضاها عمدتا برای خروج سرمایه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  همچنین کسانی که تقاضاها در زمینه واردات قانونی دارند می توانند از طریق مرکز مبادله طلا و ارز خرید و فروش خود را انجام دهد.

نزدیک کردن قیمت ارز ترجیحی با قیمت ارز آزاد پیرو فعالیت  مرکز مبادله امری شدنی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک کردن قیمت ارز ترجیحی با قیمت ارز آزاد پیرو فعالیت این مرکز امری شدنی است بیان کرد: به واقع مقداری در دوره های مدیریتی گذشته بحث بر سر این بود که همه چیز در زمینه ارز به شکل آزاد و رها شده باشد. اما در دوره مدیریت جدید گفته شد تقاضاهای ارزی مشروع و قانونی از طریق این مرکز انجام شود و تقاضاهای غیر قانونی از تقاضاهای قانونی جدا شود.

وی تصریح کرد: به نظر بنده فرایندی که مرکز مبادله طلا و ارز ایجاد کرد کمک کرد تا شرایط ارزی بهتری داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما در حال حاضر چهار نرخ ارز در کشور داریم بیان کرد:  ارز ۴۲۰۰ تومانی ، ۲۸.۵۰۰ و ۳۸ هزار تومانی و ارز آزاد از جمله ارزهای موجود در کشور هستند لذا ما می توانیم به این سمت و سو برویم که حداقل دو نرخ ارزی داشته باشیم و نه چهار نرخ.

تعدیل نرخ های ارزی فساد موجود را کاهش دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: به هر میزان که تعداد بازارهای ارزی کمتر باشد، ما می توانیم فساد موجود در بازار ارز را کاهش دهیم./

پایان پیام