ضرورت نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع تهران-مسقط/ عمان می‌تواند مانع زیاده خواهی غربی‌ها شود

شهریور ۱۹, ۱۴۰۲
113 بازدید

📌 ضرورت نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع تهران-مسقط/ عمان می‌تواند مانع زیاده خواهی غربی‌ها شود

🔰 عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه زمینه نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع میان تهران و مسقط وجود دارد، گفت: این موضوع باید از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به طور جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

🔸 جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان و همتای عمانی‌ خود برای افزایش سطح روابط، گفت: عمانی ها همواره تلاش کرده اند که نقش میانجی در عرصه بین المللی و منطقه ای را ایفا کنند و در این راستا روابط خوب و منسجمی با تهران برقرار کرده اند.

🔹 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در واقع روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور در حد قابل قبولی قرار دارد زیرا عمانی ها با اقدامات خیرخواهانه خود تلاش کردند بر خلاف نظر ایالات متحده و رژیم صیهونیستی، تنش و سوءتفاهم در میان کشورهای منطقه کاهش یابد.

🔸 وی ادامه داد: اکنون با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه مناسبات اقتصادی با تکیه بر سیاست همسایه محوری نیاز به پیش بینی اهداف راهبردی و استراتژیک تجاری و بازرگانی است.

🔹 این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار سلطان عمان بر اهمیت توسعه مناسبات مشترک دو کشور تاکید کردند و این مهم را به نفع کشورهای منطقه و امت اسلامی دانستند، افزود: بر این اساس زمینه نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع دو کشور وجود دارد و این موضوع باید از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به طور جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

🔸 عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به کندی مذاکرات برجامی، تقویت روابط میان ایران و عمان می‌تواند در این زمینه نیز تاثیر خوبی داشته باشد، اتخاذ مواضع اصولی از سوی عمان قطعا می‌تواند مانع از زیاده خواهی غربی ها شود.