عضویت ایران در شانگهای مانع نفوذ آمریکا در منطقه می‌شود

تیر ۱۹, ۱۴۰۲
53 بازدید

🔰 به گزارش تحریریه، جعفر قادری عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، در رابطه با اهمیت عضویت کامل ایران در نشست آتی سازمان همکاری شانگهای، گفت: کشورهای پرجمعیتی مانند روسیه، چین، پاکستان، هند و غیره عضو این سازمان هستند لذا با توجه به معافیت های گمرکی که وجود دارد، جمهوری اسلامی می تواند از فرصت های صادراتی بازار این کشورها بهره خوبی ببرد.

🔷 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه حوزه های تجاری مختلف کشورمان مانند فروش نفت و پتروشیمی با تحریم ها و محدودیت های غرب مواجه هستند لذا این کشورها می توانند بازار هدف خوبی برای محصولات ایران در حوزه انرژی باشند.

🔶 وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد ارتقاء سطح تبادلات خدمات با کشورهای عضو شانگهای، می تواند به ارتقاء دسترسی ایران به فناوری های نوین را فراهم کند و این موضوع بر خلاف خواسته غربی ها است.

🔷 این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیام سیاسی عضویت ایران در شانگهای، افزود: در واقع غربی ها به رهبری ایالات متحده درصدد منزوی کردن جمهوری اسلامی بودند اما نهایی شدن عضویت ایران در این سازمان زمینه ساز گسترش روابط تهران با کشورهای مهم و تاثیرگذار خواهد شد که خنثی کننده این سیاست ضدایرانی است.

🔶 عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا در منطقه، یکی از سیاست های راهبردی سازمان همکاری شانگهای بشمار می رود و در این راستا قدرت نوظهوری مانند ایران اسلامی می تواند تاثیر پررنگی داشته باشد.