نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مرکز تله متری آبفای شیراز گفت: شما در خط مقدم تامین نیاز های مردم هستید

شهریور ۹, ۱۴۰۲
56 بازدید

📌 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از مرکز تله متری آبفای شیراز گفت:
شما در خط مقدم تامین نیاز های مردم هستید

✍️جعفر قادری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند به تمام تلاشگران شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: تلاش شما در تامین آب شهروندان در این تابستان گرم قابل ستایش است و همین که شهروندان امسال با قطعی و جیره بندی آب روبه رو نشده اند یعنی وظیفه خود را به درستی انجام داده اید و باید از زحمات شما تشکر و قدردانی کرد.

🔸قادری ادامه داد: شما در خط مقدم تامین نیاز های مردم هستید و آب از مهمترین نیازهای مردم است و رشد جمعیت شهرها و روستاها کار شما را سخت تر و پیچیده تر میکند، از زمانی که وظیفه آب رسانی به روستاهای شهرستان شیراز به شما واگذار شده است خیالمان از بابت قطع و افت فشار در این روستاها آسوده است.

🔹عضو کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: باید مدیریت یک پارچه شهری هر چه سریعتر شکل بگیرد و از ظرفیت بالای شورای شهر و شهرداری در خدمات رسانی استفاده کرد تا کمبودها هر چه سریعتر جبران شود.

🔸 نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید افزود: در مجلس تلاش زیادی برای تامین اعتبار و حل مشکلات پیش روی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز انجام داده ایم و امیدواریم هر چه سریعتر بدهیهای این طرح تصفیه گردد.

🔹جعفر قادری از کارکنان مرکز هوشمند تله متری آبفا شیراز نیز تشکر کرد و گفت: مرکز مجهز مانیتورینگ شبکه توزیع آب شرکت آبفا به خوبی توانست مدیریت مخازن آب را انجام دهد که در نوع خود بی نظیر است و این یکی از کلیدهای برون رفت از مشکل کم آبی امسال بوده است.

🔸 نماینده شیراز در پایان از شهروندان خواست که همچنان صرفه جویی را در دستور کار قرار بدهند تا با کمبود و افت فشار آب مواجه نشویم.

🔹مدیر عامل شرکت آبفای شیراز در ابتدای این بازدید گفت: تابستان سختی را گذراندیم ولی با مدیرت و برنامه ریزی های دقیق، به جز چند مورد خاص که به دلیل تعمیر خط لوله بوده است هیچ قطعی آبی نداشتیم. در سه سال گذشته که وظیفه آب رسانی روستاهای شیراز به ما محول شد، تعداد ۸ حلقه چاه حفر کرده ایم و ۱۵ مخزن برای ذخیره آب ساخته شد تا روستاییان از آب خوب با کیفیتی بهرمند شوند. همچنین طرح اجری شبکه آب رسانی به روستاها با جدیت در حال اجرا است و مهمترین مشکل ما انشعابات غیر مجاز و خارج از طرح هادی روستاها می باشد.

🔸وی ادامه داد: که خط انتقال به روستای علی آباد و گچی در حال اجرا است و نیاز به اعتبار دارد و همچنین مخزن بید زرد نیز با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال ساخت است. خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز با ۷۸ کیلومتر طول و ۴۴۴۰ متر تونل انتقال، دارای چند ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه ای با ظرفیت انتقال ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی است که در مجموع در فاز اول ۶۰ میلیون متر مکعب آب را در سال به شیراز منتقل میکند. با افتتاح کامل این خط کمک شایانی به آب شرب شهروندان شیرازی می شود. پروژه بزرگ خط ۲ آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن به مخازن معالی آباد که مناطق غرب، جنوب غرب تا جنوب شرق این کلان شهر را تحت پوشش قرار می دهد، متصل و وارد مدار بهره برداری شده است.

برچسب‌ها,