پاسخ قانع‌کننده عین‌اللهی درباره علت سختی آزمون امسال

مرداد ۷, ۱۴۰۲
80 بازدید

📌 پاسخ قانع‌کننده عین‌اللهی درباره علت سختی آزمون امسال

🔰 تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده شیراز در نشست امروز از پاسخ وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی درباره علت سختی آزمون تخصص امسال قانع شد.

🔷 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، احمدحسین فلاحی در توضیح نشست روز شنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به خبرنگاران گفت: نشست امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت پاسخگویی به سئوالات جعفر قادری نماینده شیراز، غلامرضا کوهساری نماینده رامیان و آزادشهر، علی اکبر علیزاده نماینده دامغان برگزار شد که فقط سوال نماینده شیراز مطرح شد.

🔶 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: سوال نماینده مردم شیراز درباره علت سختی آزمون تخصص امسال و کاهش میزان قبولی در آزمون بود که پس از پاسخ عین اللهی، نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر قانع شد.

🔷 وی با اشاره به سوالی درباره نحوه برگزاری آزمون دستیاری امسال که توسط نمایندگان از وزیر بهداشت طرح شد، گفت: در این رابطه تاکید شد که آزمون امسال برخلاف‌ سالیان گذشته کمترین حاشیه را داشت.

🔶 فلاحی درباره بحث بررسی تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از پردیس‌های بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی در نشست امروز عنوان کرد: محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد به عنوان متقاضی تحقیق و تفحص به شیوه پذیرش دانشجویان در این مراکز و شهریه اخذ شده از دانشجویان اشاره کرد که پس از توضیحات وزیر بهداشت و معاون آموزشی وی رأی گیری در این رابطه به جلسات بعدی موکول شد.

🔷 سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای حوزه آموزش پزشکی طی سال‌های اخیر دستیابی به رتبه اول سلامت در منظقه است که دستیابی به اعتبار علمی در منطقه فقط با تأئید ایران امکان دارد.