📌 پیشرفت‌های دارویی و پزشکی دولت سیزدهم محسوس است/تولید ۹۵ درصد داروها در داخل

دی ۱۹, ۱۴۰۲
60 بازدید
📌 پیشرفت‌های دارویی و پزشکی دولت سیزدهم محسوس است/تولید ۹۵ درصد داروها در داخل
🔰 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شاهد اقدامات خوب دولت سیزدهم در حوزه تولید، تأمین دارو و تجهیزات پزشکی هستیم و پیشرفت‌ها در این زمینه نسبت به دولت قبل کاملا محسوس است.
🔷 جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: حدود ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز در کشور توسط شرکت های ایرانی تولید و تأمین می شود و در مورد ساخت و تولید تجهیزات پزشکی نیز کشورمان به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.
🔶 وی اضافه کرد: تنها ۵ درصد از داروهای مورد نیاز کشور وارد می‌شود که آن هم یا به دلیل مصرف پایین این داروها تولید آن در داخل وجود ندارد و یا اینکه داروی مدنظر به تازگی وارد شبکه توزیع در سطح جهان شده است.
🔷 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت سیزدهم شاهد اقدامات خوبی در حوزه تولید و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی هستیم و پیشرفت‌ها در این زمینه نسبت به دولت قبل کاملا محسوس است.
🔶 قادری خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات انجام شده و پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تولید و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی هنوز ظرفیت برای افزایش تولیدات در این حوزه وجود دارد و ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه شرکت‌های دانش بنیان به پیشرفت‌های چشمگیرتری در حوزه تولید دارو دست یابیم.
🔷 وی یادآور شد: اکنون این ظرفیت وجود دارد که با بهره‌گیری از امکانات داخل کشور در حوزه افزایش تولیدات دارویی به صادر کننده دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه تبدیل شویم و صادرات این محصولات برای ما ارز‌آوری داشته باشد.
لینک خبر 👇https://irna.ir/xjPtdQ
✳️ دکتر جعفر قادرینماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️
🆔 @dr_jafar_ghaderi
✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir
✔️ارتباط مردمی ایتا، سروش و روبیکا ⬇️ 🆔 @jafar_ghaderi✔️ارتباط مردمی بله ⬇️ 🆔 @jafar_ghaderii

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲