📍 تفاوت نگاه دولت‌های روحانی و رئیسی به مردم

تیر ۲, ۱۴۰۳
57 بازدید

📚 سلسله یادداشت: شماره ۴✍️ به قلم دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی

📍 تفاوت نگاه دولت‌های #روحانی و #رئیسی به #مردم

🔶 در دولت روحانی نگاه به مردم نگاه ابزاری بود و اهمیتی برای مردم قائل نبودند. به اعتقاد آنها باید در اتاق‌های دربسته برای مردم تصمیم گیری کرد و مردم هم باید به تصمیم دولتمردان گردن نهند. از دید آنها حضور دولتمردان در محافل و مجامع مردمی و نظارت‌های میدانی اهمیتی ندارد و دولتمردان باید وقت خود را صرف کارهای کلی و کلان نمایند. بر این اساس سفرهای استانی و حضور در بین مردم اهمیت نداشت. در مواردی هم که رئیس دولت و یا معاون اول، ناچار به حضور در صحنه‌ها و میادین حادثه می‌شدند در بین مردم ظاهر نمی‌شدند یا از درون خودرو با مردم صحبت می‌کردند و یا اگر وارد چادر و خانه کسی هم می‌شدند آیین آداب مهمانی را رعایت نمی‌کردند. 

🔶 در دوره رئیسی و دولتمردان ایشان این نگاه کاملاً عوض شد و اعتقاد بر این بود که مدیران باید حضور میدانی داشته باشند و با شریک شدن در غم و شادی مردم، از نزدیک شاهد و ناظر بر عملکرد مدیران اجرایی و در صحنه باشند. این‌ها معتقد بودند در حوادث طبیعی باید جزء اولین نفراتی باشند که در کنار مردم حضور پیدا می‌کنند و برای حضور در محافل مردمی باید همرنگ آنها شوند. رئیسی بر این باور بود که با حضور منظم و پرتکرار در استان‌ها، مسئولان مکلف به حل معضلات و مشکلات مردم خواهند شد. به اعتقاد دولت رئیسی فقط برای یکی دو بار می‌توان به مردم وعده حل مشکل را داد و اگر برای بار بعدی مدیری می‌خواهد در بین مردم حضور پیدا کند باید مشکل مردم را حل کند در غیر این صورت حرفی برای گفتن در بین مردم ندارد. همین نگاه باعث شده بود تا فاصله بین دولت و مردم کاهش پیدا کند و مردم دولت را از خود جدا نبینند. این اعتقاد دو طرفه بود. اعتقاد مردم هم بر این بود که اگر مشکلات قابل حل باشد حتماً با حضور دولتمردان در بین آنها حل می‌شود و اگر مشکلی حل نشده، امکانات و ظرفیت‌های کشور اجازه حل مشکل را نمی‌دهد. این نحوه نگاه و دیدگاه دولت نسبت به مردم و پذیرش آن توسط مردم #سرمایه_اجتماعی مناسبی را برای دولت فراهم کرد که در زمان حیات و تشییع شهید رئیسی خودش را به بهترین شکل نشان داد.

#یادداشت

🔰https://takl.ink/drjghaderi

✳️ دکتر جعفر قادریکانال نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در بله، ایتا، سروش، روبیکا و ویراستی ⬇️

🆔 @dr_jafar_ghaderi

✔️سایت🌐http://drj-ghaderi.ir

📍دفتر ارتباطات مردمی:شیراز، میدان آستانه، جنب حرم حضرت سید علاءالدین حسین (ع)، بلوک شرقی مجتمع بین الحرمین، طبقه اول، واحد ۷
☎️ ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۰📠 ۰۷۱۳۷۳۶۰۱۲۲